Seepärast peab regulaarne füüsiline aktiivsus olema edaspidi kindel kaaslane Sinu elus. Perearst uurib haiget põhjalikult, teeb vajadusel analüüsid ja annab esmased soovitused, vajadusel lisab raviskeemi valuvaigistid või muid ravimeid. Nad pigem soovivad uuringuid ja erinevaid erialaarste külastada, saadud soovitustest aga asi kaugemale ei jõuagi. Kehaga on nii, et valu võib kiirguda ühest piirkonnast teise ning pole ime, kui valutab hoopis mittevigastatud koht. Kroonilise valu korral tuleks valuravi üle vaadata.

Sage diivanil lösutamine ja vähene liikumine soosib seljavalude teket.

Mida teha uhise vigastuse ajal

Õigupoolest viib see otseteed nõiaringi, sest kui valud kimbutavad sind ka päeviti, paneb see su õhtul veel rohkem diivanil lösutama, suurendades nii valusid veelgi. Sa suitsetad. Suitsetamine toob kaasa veresoonte ahenemise, selgroo verevarustuse halvenedes põhjustab see põletikulist reaktsiooni ja valu.

Lülisambal ehk selgrool on inimese kehas oluline kandev ja seljaaju kaitsev roll. Täiskasvanud inimese lülid moodustavad neli anatoomilist kõverust: rinna- ja ristluukumeruse ehk küfoosi ning kaela- ja nimmenõgususe ehk lordoosi. Kogu keha eri osadel on ka erinevad funktsioonid. Näiteks peavad abaluud ning põlve- ja küünarliigesed olema stabiilsed, lülisamba rinnaosa ning puusa- ja õlaliigesed aga mobiilsed ehk liikuvad.

Räägin seda sellepärast, et keha reageerib meie meelevaevadele, need on sageli keerulised ja me ise oska neid tihti näha, aga keha ja meel on üks tervik. Neid mõlemaid võiks hoida.

Samuti tuleks häiriva valu korral ikka rohtu võtta ja seda alguses ikka vastavalt raviskeemile regulaarselt. Samas teevad inimesed sageli vastupidi - võtavad ravimi sisse, valu väheneb ja siis enam ei võta — valu ju vähenes!

Tahvli valu ristses

Valu aga tuleb tagasi ning inimesele tundub, et noh, ravim ei aidanud. Valu üle kontrolli ei saavuta vähe kestva ja ebaregulaarse raviskeemiga.

Muud valud südame piirkonnas

Vajadusel tulebki siin appi valuarst. Tugeva valu või pikka aega kestnud valu korral tuleb valu raviks mõeldud ravimeid mõnikord kombineerida. Ka puhkus ja une kvaliteet on väga tähtis, sest väsinuna on kõik probleemid suuremad ja valu tugevam.

Hiljaaegu valmis täiskasvanute mittespetsiifilise alaseljavalu ravijuhend ja patsiendijuhend, mis aitab tervishoiusüsteemis tegeleda alaseljavaludes inimesega ühetaoliselt ning vastavalt kaasaegsetele soovitustele.

Unehäiretega inimesele ei ole alati kerge koheseid lahendusi leida, ka siin saab abiks olla psühholoog ja probleemiga tuleks vajadusel tegeleda pikema aja jooksul.

Uurida tuleks inimeselt ka seda, kuidas talle tema töö mõjub. Kui töö ei meeldi, tuleb ka selle probleemiga tegeleda, ehk suures pildis kogu oma maailma korrastada.

Vahel on siin abiks küll psühholoog, aga valikud tuleb ikka endal teha. See on väga suur töö iseendaga ja tunnustan neid, kes on oma elu muutma asunud. Millal on piltdiagnostika röntgen, magnetuuring jms abiks? Me teeme pilte ka, aga ikka vajadusel. Piltdiagnostikat on vaja pigem siis, kui suuname inimese tõsise probleemiga lõikusele, samas annab siin verepilt palju enam infot.

Kas ainult tablettravi on piisav või on ka muid meetodeid valu leevendamiseks?

Põhinavigatsioon

Täiskasvanud inimese lülid moodustavad neli anatoomilist kõverust: rinna- ja ristluukumeruse ehk küfoosi ning kaela- ja nimmenõgususe ehk lordoosi. Kogu keha eri osadel on ka erinevad funktsioonid. Näiteks peavad abaluud ning põlve- ja küünarliigesed olema stabiilsed, lülisamba rinnaosa ning puusa- ja õlaliigesed aga mobiilsed ehk liikuvad. Trenni tehes tekib alaseljas enam probleeme just siis, kui sellelt nõuda liigset liikumisamplituudi, sest alaseljal on pigem stabiilsuse ja jõu ülekande funktsioon.

Millest on kõige sagedamini harrastusportlase seljavalud tingitud?

valu liigestes voi lihastes

Kõige sagedamini on harrastussportlase seljavalud tingitud ebaõigest treeningkoormusest ja kehvast tehnikast harjutuste sooritamisel. Paljudel juhtudel treenitakse omapäi või kuulatakse treeningul kõrval oleva sõbra nõuandeid, kes ei pruugi aga valdkonnas piisavalt pädev olla ja osata arvestada inimese eripäradega. Sageli saab patsiendiga rääkides sellistele põhjustele jälile ja neil juhtudel võib juba asendite korrigeerimine harjutuste sooritamisel ja teatud harjutuste asendamine treeningul paljusid probleeme vähendada.

Enam esineb seljavalu spordialadel, mis nõuavad alaseljalt suures ulatuses liikumist, nt suure amplituudiga tahapainutused iluvõimlejatel ja -uisutajatel.

Samal teemal

Tuleb jälgida, kas valu on seotud pikemate söögivahedega ja kas hapet siduvad ravimid nt. Väga ohtlikuks ja sageli kiiret kirurgilist vahelesegamist nõudvaks haiguseks, millele kaasneb ülitugev valu rindkeres, on aordi kihistuv väljasopistumine.

Tänapäevase seljavalu kontseptsioon on biopsühhosotsiaalne ehk sõltub peale füsioloogilise komponendi unest, stressist, tööst, elukvaliteedist. Valutav selg tahab füsioterapeudi sõnul enamasti liigutamist.

Teinekord on tarvis hoopis tõhustada muid raviaspekte taastusravi, soovitada kognitiiv-käitumuslikku teraapiat jm ja üle vaadata valuraviskeem. Täiendavate ravimeetodite suhtes pea nõu oma perearstiga.

  • Valu sakraalses ja iliac liigestes
  • Miks selg valutab?
  • Sinu seljavalu - Ravijuhend
  • Muud valud südame piirkonnas Suur osa valudest südame piirkonnas ei ole seotud südamega.
  • Diclafenac valu liigeste valu

Kui esmane valu vaibub, on soovitatav jätkata harjutustega. Vajaduse korral suunab arst su füsioterapeudile, kes õpetab harjutusi ning jälgib, et need oleksid jõukohased ja õigesti sooritatud.

  • Osteokondroosi Snain ravi salvi
  • Liigu regulaarselt, kui tervis on parem Hea ööuni, kehakaalu normaliseerimine ja suitsetamise lõpetamine aitavad kaasa seljavalust vabanemisele Suitsetamise lõpetamine aitab selga tervemana hoida VALURAVI Valuravi eesmärgid on vähendada Sinu valust tingitud ebamugavust ja liikumisvõime kiirelt taastada.
  • Kui selg valutab – Ajakiri SPORT
  • Nende nippidega muudad ärevuse oma tugevuseks!
  • Surb randme supp paremal

Väliselt suurte tugevate lihastega inimesed üllatuvad sageli, kui saavad teada, et teatud lihased on neil hoopiski nõrgad ja ka neid tuleb eraldi treenida. Füsioterapeut koostab sobiva harjutuskava.

Valu suurtes ja vaikestes liigendites

Edasi tuleb harjutustega ise jätkata. Mõõdukas koormus ja oma lihaste hooldamine tagab selle, et Sinu valu leeveneb või kaob, samuti väheneb nii valu kordumise või krooniliseks muutumise risk.

Võiksid proovida ka vees liikumist. Sellest võib taastumisel kasu olla, sest seljavaevustega inimestel soovitatakse vees võimelda ja ujuda. Kui su valu ei vaibu nii lihtsalt või jääb häirima üle 8 nädala, siis läheb vaja kompleksset taastusravi.