Mis valu teid siia ajas? Sageli ongi just viimasest puudu! Me teeme pilte ka, aga ikka vajadusel. Haigekassa pilt Alaseljavalu on Eesti inimestegi seas laialt levinud tervisemure, mis reeglina on mööduv ning tõsiseid haiguseid on selle taga peidus harva, tõdeb taastusarst doktor Eve Sooba. Mittespetsiifilise alaseljavalu juhises me räägime valust, millel tihtipeale ühte kindlat põhjust polegi.

Home Nr. Mida teha, kui kael või selg on kange? Kas sellise valu süüdlaseks võib olla vaid tuul või on sellel mõni muu põhjus? Kuidas probleemi leevendada?

Nõu annab Tervisetare Nööp massöör ja refleksoloog Merje Mälga. Millest võib üleöö tekkida valu või kangus kaelas või seljas?

  1. Kuunarnukkide valus liigesed
  2. Haiget kaed salvi
  3. Uhiste haiguste ennetamine eakatel
  4. Kehaline valu.
  5. Liigu regulaarselt, kui tervis on parem Hea ööuni, kehakaalu normaliseerimine ja suitsetamise lõpetamine aitavad kaasa seljavalust vabanemisele Suitsetamise lõpetamine aitab selga tervemana hoida VALURAVI Valuravi eesmärgid on vähendada Sinu valust tingitud ebamugavust ja liikumisvõime kiirelt taastada.
  6. Juhtide ravi ja tugevdamine

Ilmselt on mingi eelnev põhjus inimese kehas olemas nt varasem trauma, vigastus vms. Külm ja tuul lühendavad lihast ja muudavad selle n-ö kangeks, mis omakorda pitsitab närve ja verevarustust Mida teha valude valuga lihaste pind jahtub, veresooned tõmbuvad kokku ja tekkida võib ebamugavustunne kuni füüsiliste vigastusteni välja.

Mida sellise valu puhul ette võtta? Valu võiks võtta kui märguannet, et kehas on mingi probleem, mis vajab parandamist või muutmist, et ei tekiks kroonilisi kaebuseid ega strukturaalseid muutusi.

Viimased uudised

Valu on sümptom, mida võib olla vajadus alguses leevendada ja alles siis saab tegeleda algpõhjusega. Kui liigutada on valus, mida siis teha?

Kindlasti anda akuutses faasis rahu. Kui tekib turse, siis võib peale traumat kuni 72 tunni jooksul kasutada külmageele või külmakotti. Kui ei ole turset, siis sobivad soojendavad kreemid ning soe saun, sest need on lõdvestavad. Samuti on hea ujumine, vesivõimlemine jms. Tuleb tunnetada enda piire ja vastavalt oma hetke võimetele harjutusi teha — valu piirini, mitte valu trotsides.

Seljavalu on sageli esinev probleem:

Kui valu on möödas, kas siis tuleks sellele piirkonnale mingit tähelepanu pöörata? Selleks, et lihased ja liigesed oleksid elastsed ja liikuvad, on hea teha erinevaid harjutusi.

Näiteks, kui lihas on lühenenud ja nõrk, siis esmalt tuleks võimelda ja peale seda teha staatilisi venitusi — optimaalsemate tulemuste saavutamiseks võiks võimlemisharjutusi teha iga päev või ülepäeviti nädalas korra tehes ei saa soovitud tulemust ja efektiühte harjutust peaks sooritama korda.

Mida teha valude valuga

Oluline on keskenduda hingamisele ja teha harjutusi läbimõeldult ja aeglaselt. Venitusharjutusele tuleks pühendada 60 sekundit. Näiteks, kui Mida teha valude valuga rinnalihaseid, siis hoia end venitusasendis korraga 20 sekundit või 30 sekundit.

Mida teha valude valuga

Sedasama venitust võiks korrata korda. Venitusharjutuste tegemine soodustab keha painduvust ning aitab lihastel püsida elastsetena.

Kui lihas on aga välja veninud ja nõrk, siis tuleb teha lihaseid tugevdavaid harjutusi, aga mitte kohe liiga intensiivset trenni. Kui intensiivselt treenima hakata, siis võib juhtuda, et lihas lüheneb liigselt, aga tugevust ei saavuta, ja nii võivad tekkida erinevad valud ja liikumise piiratus.

Alustada tuleks lihtsamatest harjutustest ja teha igat harjutust korda. Koormus sõltub inimese individuaalsest võimekusest.

Appi, jälle need päevad! Mida teha, kui valu muutub täiesti väljakannatamatuks? - Delfi Naistekas

Taas kehtib see, et võimlema peab iga päev või ülepäeviti, kuid mitte harvem, sest sellisel juhul ei ole püsivat tulemust. Harjutused ei pea olema keerulised, pigem lihtsad, arusaadavad ja tõhusad.

Mida teha valude valuga

Ülakehale saab teha väga häid ja lihtsaid harjutusi kasutades nt harjavart. Mis hetkel peaks pöörduma arsti poole, kui probleem üle ei lähe?

Mida teha alaseljavalu puhul? Intervjuu arstiga - Lõunaeestlane

Ühe kuni kolme päeva möödudes, olenevalt probleemi olemusest ja inimese enda sisetundest. Ennast tuleb jälgida ja kui probleem läheb hullemaks, siis peab kindlasti konsulteerima arsti või manuaalterapeudiga. Akuutses faasis tuleb anda probleemsele kohale pigem rahu.

Hiljem on hea näiteks manuaalteraapia võtetega piirkond üle vaadata ja küsida soovituseks taastavaid harjutusi, mida kodus teha. Kuidas aga selliseid n-ö kange kaela ja selja probleeme vältida?

Samal teemal

Ennetada aitab piisav igapäevane liikumine, läbimõeldud ja rahulikud võimlemisharjutused ja venitused. Vältida tuleb pikki sundasendeid. Enne liiga intensiivset ja suurte koormustega treeninguid tuleks lihaseid piisavalt tugevdada erinevate võimlemisharjutustega.

Tekst: Merilin Piirsalu.