Senises treeningukogemuses on mulle rohkem meeldinud tantsida ja jooks pole olnud väga minu teema, aga kui erinevate harjutuste vahel antakse trampoliinil luba jooksusammu teha, siis oli see tõeline leevendus. Venitamisel ei tohiks tunda teravat valu, mis osutab, et venitate liiga tugevasti. Maraton jällegi on suuresti lihtsalt pikk kannatus.

Margit Tõnson Kuula artiklit On minu esimese poolmaratoni

Alltoodud treeningpäevikust näed, et ma vajasin ühte nädalat, et keha suure jooksukoormusega kohaneks. Alates teisest nädalast tõstsin nädalase jooksukilometraaži üle km.

Nädal hiljem lisasin treeningutesse ka kiirust arendadavad tempojooksud. Üks asi on lihtsalt palju ja mugavas tsoonis joosta, hoopis teine aga suurte mahtude juures ka kiirust treenida.

Vaimu reied parast jooksmist

Mitmes osas maratoni jooksmine treenib hästi vaimujõudu Ekslik on arvata, et maratoni või sellest pikema distantsi jooksmine mitmes osas on lihtsam, kui teha seda ühtejutti ühe jooksuga. Mitme jooksu puhul peitub raskus just pärast pausi uuesti alustamises.

Pärast jooksu paistes jalad

Usun, et nõustud minuga, et kui esimeseks joosta näiteks 30 km ja teha siis paaritunnine paus, siis uuesti jooksma hakkamine on tekkinud rammestuse ja lihaskanguse tõttu nii füüsiliselt kui vaimselt päris keeruline.

Samas, kui Artriit poletiku poidla liigese sellest üle olla ja seda tasapisi harjutada alustades väiksemate distantsidegasiis on võimalik oma tahtejõu tugevus täiesti uuele tasemele viia.

Vaimu reied parast jooksmist

Selliselt treenisin ma oma tahtejõudu koguni 11 päeval maratoni joostes, kusjuures päris treeningtsükli lõpus läbisin maratoni või rohkem viiel päeval kuuest. Langetasin kehakaalu ja õpetasin keha energiasäästlikumalt töötama Langetasin treeningtsükli jooksul teadlikult oma kehakaalu 6 kg võrra. See ei olnud üldse lihtne ettevõtmine, kuid kasulik ja vajalik.

Vaimu reied parast jooksmist

Treeningtsükli ajal oli mitu hetke õnneks mitte ülearu paljukus energiadefitsiit selgelt tunda andis ja seepärast ka jooksutrenn oli tavapärasest raskem. Keha aga kohaneb kiiresti ja kõigega - peagi harjus organism igapäevase energiamiinusuega ning Vaimu reied parast jooksmist vähemaga hakkama saama.

Ennekõike väljendub see rahuliku jooksu kiiruse kasvamises ja pulsi langemises.

Vaimu reied parast jooksmist

Kaalulangusest, selle kasuteguritest ja õpitud tähelepanekutest teen eraldi postituse.